Opening Bibliotheek op Archipelschool Magistraal

Gepubliceerd op: 29 maart 2024 09:56

Wat een prachtige kans kreeg de ZB vlak voor de zomer van 2023. Samen met Stichting Archipelscholen, Oriana Pattinama en Angelique Jongepier hebben we maandenlang hard gewerkt om op Archipelschool Magistraal in Middelburg een Bibliotheek te realiseren.

‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan’, zei Wietske Bergen van de ZB, toen ze als projectleider VoorleesExpress plots de jas van leesconsulent mocht aantrekken. En die jas stond haar best aardig. Op 4 juli 2023 werd de overeenkomst getekend. Op 1 september 2023 klonk het startsein en in minder dan 4 maanden werden twee volwaardige schoolbibliotheken opgetuigd.  In december konden alle kinderen van Magistraal dan eindelijk boeken lenen in de Bibliotheek en in de klas.

De officiële opening op woensdag 20 maart 2024 was de kers op de taart. Wat een geweldige markering van een droom die uitkomt en een ambitie waarmaakt: gelijke kansen voor ieder kind begint met een goede collectie, een stimulerende, warme leesomgeving en een team van leerkrachten dat vol vuur met die boeken aan de slag gaat.

Lees ook het artikel in de PZC van 20-3-2024

Hoe juist op deze school een eigen bibliotheek het verschil maakt: ‘Een droom die uitkomt’